OSZCZĘDZANIE NA TELEFONIE

OSZCZĘDZANIE NA TELEFONIE

Oszczędzanie na telefonie

Oszczędzanie na telefonie – praktyczne porady i wskazówki

Jak zaoszczędzić pieniądze na telefonie komórkowym?

Jeśli szukasz planu dla swojego telefonu komórkowego, który umożliwi Ci oszczędzenie pieniędzy, dobrą informacją jest to, że dziś możliwości jest więcej niż kiedykolwiek.

Złą wiadomością jest to, iż nie ma jakiegoś idealnego planu lub sieci dla każdego. Dlatego powinieneś je przeszukać i dowiedzieć się, który spośród nich jest najlepszy dla Ciebie.

Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby sprecyzować opcje i prioorytety.

Oszczędzanie na telefonie – Zastanów się nad alternatywnym operatorem

Operatorzy wirtualnych sieci komórkowych (MVNO) dokonują dzierżawy nadwyżki pojemności sieci telefonii komórkowej od największych operatorów, zwanych także operatorami sieci komórkowych (MNO).

Robią to po cenach hurtowych i odsprzedają ją pod własną nazwą po własnych cenach. Operatorzy wirtualni mogą pobierać niższe opłaty niż operatorzy MNO, ponieważ nie ponoszą żadnych kosztów związanych z infrastrukturą.

Na podobnej zasadzie działają także banki internetowe, które mogą pobierać niższe prowizje, ponieważ nie dysponują lokalizacjami naziemnymi.

Minusami korzystania z MVNO jest to, że możesz nie mieć dostępu do roamingu ogólnokrajowego, korzystać z telefonu jako hot spot lub szybko pobierać danych.

Aby uzyskać optymalne usługi, upewnij się, czy dana sieć jest wystarczająco szybka i niezawodna w Twojej okolicy.

Oszczędzanie na telefonie – Nie bądź wierny swojemu operatorowi

Rynek telefonii komórkowej jest bardzo nasycony, a ponad 3/4 użytkowników posiada smartfony. Co więcej, umowy nie wiążą już konsumentów z konkretnymi dostawcami usług telefonicznych. Oznacza to, że operatorzy w większym stopniu konkurują ze sobą pod względem oferty cenowej.

Plany poszczególnych firm zmieniają się tak szybko, że nawet jeśli Twoja aktualna taryfa wydaje się być korzystna, możesz znaleźć lepszą u innego dostawcy.

Raporty konsumenckie z 2016 r. pokazały, że ankietowani od średnio 8 lat pozostają wierni swoim aktualnym dostawcom usług komórkowych.

Około 40% badanych stwierdziło, że nie mają większych powodów do zmiany dostawcy. Ale z drugiej strony, część klientów, którzy jednak zmienili dostawcę, zaczęła oszczędzać więcej na miesięcznych rachunkach.

Oszczędzanie na telefonie – Dopasuj plan do realnych potrzeb

Nikt nie chce płacić za usługi z których nie korzysta. Ale czasem bywa i tak, że w obawie, że niektórych z nich może”braknąć”, wolimy kupić więcej niż nam potrzeba.

Aby sprawnie zarządzać i zoptymalizować relacje cena-usługi, najlepiej zainstalować aplikację do monitorowania danych w telefonie. Pozwoli to dowiedzieć się, ile danych zostało wykorzystane w bieżącym cyklu rozliczeniowym i które aplikacje wykorzystują najwięcej danych.

Pobieraj muzykę, podcasty, filmy wideo i audiobooki podczas korzystania z sieci WiFi. Nie zużywasz wtedy transferu internetu z planu, za który prawdopodobnie płacisz operatorowi.

Oto kilka innych opcji, które mogą pomóc zaoszczędzić pieniądze:

  • Skorzystaj z elektronicznych faktur za usługi – papierowa forma rachunku kosztuje przeważnie min. 5 zł. Aby nie zapomnieć o comiesięcznej opłacie, najlepiej skorzystać tutaj z usługi polecenia zapłaty. Bank automatycznie obciąży nasze konto bankowe w kwocie, jaką przedstawi na fakturze wierzyciel.
  • Szukaj ofert promocyjnych i negocjuj warunki.
  • Nie płać za przesyłanie strumieniowe wideo w jakości HD.
  • Zanim skorzystasz z danej oferty, upewnij się, czy ta niska miesięczna opłata obejmuje wszystkie interesujące Cię usługi.
  • Nie płać za usługę hotspot, jeżeli jej nie potrzebujesz i nie płać za szybsze/większe pakiety internetu niż Ci potrzebne.
  • Nie daj się naciągnąć na oferty typu: Netflix, HBO itd „za darmo”. Kup tylko tę usługę, której potrzebujesz.

Wolność finansowa – jak ją osiągnąć?